Cara senang buat duit ketika belajar

Cara senang buat duit ketika belajar

Ada ke cara senang buat duit ketika belajar? Ye… ada… asalkan anda tahu cara macam mana nak buat duit ketika belajar.

Terus terang saya cakap, student sekarang beruntung. Beruntung tahap gaban sebab sejak sekolah lagi dah boleh buat duit dengan senang.

Kemudahan internet cukup senang nak dapat, bila internet boleh dapat, hampir tiada had untuk buat duit, internet kan dunia tanpa sempadan, tambah-tambah kalau anda pandai menggunakan aplikasi yang ada macam instagram.

Korang boleh berhenti membaca entri ni dan dapatkan panduan macam mana nak buat duit ketika belajar guna instagram.

Atau korang boleh teruskan membaca cara senang buat duit ketika belajar melalui cara yang saya nak kongsikan ni.

cara senang buat duit ketika belajar

Ada 2 cara untuk buat duit ketika belajar.

  1. Program yang dijalankan oleh Shopee iaitu Shopee For Students. Berikut adalah penerangan bagi Shopee For students.

(Peluang Keemasan untuk Bakal Graduan atau Graduan mencipta peluang pekerjaan sebagai seorang usahawan)

Global Leaders Program

Shopee’s Global Leaders Program is a highly selective 2-year program for graduate talents, comprising four 6-month rotations in different business functions. You will experience steep professional growth from structured training, and be equipped with critical skills to take up leadership roles in Shopee at the end of the program.

Internship

Interns are important and highly valued in our team. You will be working on critical projects in any of our 9 offices. As part of the Shopee family, you’ll get a first-hand experience of our culture and those who lead it. See individual listings to learn about specific internships.

Source:
https://careers.shopee.com.my/students/

  1. Cara ke dua yang saya nak kongsikan ni sesuai sangat untuk pelajar yang sibuk.

Sibuk pun boleh buat duit? Mestilah… apa guna ada ramai programmer dalam dunia ni kalau tak buat sistem yang memudahkan orang kan?

Anda hanya perlu luangkan 20 minit je masa anda sebagai pelajar yang sibuk untuk anda monitor jualan anda, selebihnya, biar sistem yang buat kerja.

Kalau korang betul-betul nak buat duit masa belajar ni, boleh baca kat sini Macam mana buat duit masa belajar guna shopee

Hasil carian :

alongxp

Seorang juruteknik komputer, seorang jurufoto, seorang ham operator yang memegang callsign 9W2AXP, seorang suami, dan seorang bapa

You may also Like

12 Comments

  1. Violet Sofia

    2nd Jul 2015 - 7:41 am

    Alonggg… Hehehe… Bw dan follow along dari Sbians member. Sudi-sudikanlah follow me back, long. Hehehe… Selamat berpuasa, along. ^_~
    Violet Sofia kata cerita ni best –>>Mereka Memang Tahu!

  2. musadun

    26th Jun 2015 - 6:22 am

    masa study IPTA dulu,orang lain sibuk fokus study. aku pulak belajar benda lain iaitu buat duit dari internet..
    musadun kata cerita ni best –>>Keputusan Penuh Hoki Malaysia Vs Ireland 25.6.2015

    • Alongxp

      26th Jun 2015 - 6:30 am

      Itu pasal la sekarang masyuk… huhuhu

  3. Hafizul

    21st Jun 2015 - 10:12 am

    Huhu..kan dah untung budak sekolah sekarang ni..tak macam zaman kita dulu..hehe
    Hafizul kata cerita ni best –>>Hati Masih Jahat Di Bulan Ramadan

  4. musadun

    10th Jun 2015 - 9:44 pm

    masa belajar dulu lah banyak belajar pasal bisnes internet.hehe..

    ilmu berharga semuanya.
    musadun kata cerita ni best –>>Terkini IOI Mall Puchong Banjir 10 Jun 2015

  5. reezluv

    10th Jun 2015 - 2:41 pm

    aku dulu amek upah format laptop member..dapat la RM50 sekali format.aha

  6. diana

    9th Jun 2015 - 5:58 pm

    Sekarang ni budak sekolah pun dah boleh buat duit..kita dulu masa sekolah kalau nak duit jual karipap je la yang boleh.sebab tak de peluang macam sekarang ni…sekarang peluang macam2 dah..patut la budak2 sekarang umur 17-18 dah pakai barang mahal2..kita mampu jeling je..hehehe

  7. Mummydearie

    9th Jun 2015 - 9:22 am

    Saya ni nak kata budak 12 tahun pun bukan, pelajar IPT pun bukan. Makanya memang tak terbuatlah duit dengan cara mudah begini. Tapikan seingat saya masa saya belajar kat IPT dulu bukan saya kerja buat duit, saya kerja menghabiskan duit yang saya dapat. Hahaha!
    Mummydearie kata cerita ni best –>>Cancel last minute…

  8. titan

    8th Jun 2015 - 9:53 pm

    dulu aku jual beger, jual prepaid dan jual nasi lemak aje masa belajar.

    lumayan juga.

    tapi kena rajin la.
    titan kata cerita ni best –>>20 Realiti Dunia Blogging tahun 2015-2020

    • Alongxp

      8th Jun 2015 - 10:12 pm

      Buat ape pn, Klu rajin, mmg lumayan… cam ko la…

  9. Dr Fattah

    7th Jun 2015 - 8:19 pm

    alhamdulillah, saya juga sudah menyertai bisnes simkad.
    Dr Fattah kata cerita ni best –>>Sistem Untung Pasif Untuk Bisnes Anda

  10. mrhanafi

    7th Jun 2015 - 1:56 pm

    kalau tahu caranya memang senang..itu yang kita semua harapkan..
    mrhanafi kata cerita ni best –>>Beli Tetikus Untuk Keperluan Kerja

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

Archives

×