Teknologi jepun tak hebat mana pun

Selama ni, kita tahu yang jepun memang peneraju dalam teknologi. Automotif, elektronik dan sebagainya. Tiba-tiba saya terfikir yang sebenarnya teknologi jepun taklah hebat mana pun.

korang agak kenapa saya cakap teknologi jepun taklah sehebat yang kita sangkakan.

Walaupun kita tengok, lepas jepun di serang dengan bom atom di hiroshima dan nagasaki,

bom nuklearletupan bom atom di jepun

letupan bom nagasakinagasaki selepas di bom

nagasaki hari ininagasaki sekarang

 

letupan hiroshimahiroshima selepas di bom

hiroshima hari inihiroshima sekarang

tapi mereka mampu menaikkan negara mereka menjadi jauh lebih hebat dari sebelumnya.

Wajib tengok yang ni:

Donnie yen dalam star wars? Waterpark??

40% owner kucing tak buat ni

Ajak lepak… Xkan sebab mlm kot?

Lazada Malaysia

Use me!

Visit shopcoupons website

Hasil carian :

(Visited 178,576 times, 4,599,139)

Walaupun lepas dilanda gempa bumi atau banjir besar, mereka mampu memulihkan sesuatu tempat tu dalam masa yang singkat.

sebelum dan selepas gempa bumi jepun

Walaupun mereka mampu mencipta keretapi paling laju didunia.

keretapi laju teknologi jepun

Walaupun mereka mampu mencipta robot yang nampak serupa macam manusia.

robot teknologi jepuntapi hakikatnya… Teknologi jepun taklah hebat mana pun

Teknologi jepun taklah hebat mana pun

Sebab apa saya cakap macam tu?

Sebab… cuba korang tengok kat tv, sehebat mana pon teknologi yang mereka ada, secanggih mana pun mereka, dah lebih 40 tahun, dekat 50 tahun dah, mereka tetap gak tak boleh lawan rasaksa.

Nak taknak, Ultraman gak yang kena tolong diorang.

ultramanentah dah berapa keturunan dah ultraman ni dok tolong negara jepun, kalau tak tolong, entah apa lah jadi kat jepun agaknya.

Bayangkanlah cerita ultraman ni dari tahun 1966 lagi. Bukan setakat saya belum lahir lagi, entah-entah mak saya pun dok pakai lampin lagi agaknya.

sumber

Ok, itu satu bukti yang teknologi jepun ni taklah hebat mana pun.

Ni lagi 1 bukti yang teknologi mereka tak canggih mana pun.

Siapa yang tak kenal Doraemon? mohon mereput.

komik doraemon pertama 1969

komik doraemon pertama 1969

Doraemon ni kononnya robot dari masa depan, abad ke 22 katanya. Tapi… walaupun dah abad ke 22, jepun masih tak cukup canggih, sebab tak mampu nak mengembalikan telinga doraemon yang digigit tikus.

telinga doraemon hilang

fakta tentang komik doraemon

nampak tak? tak hebat mana pun…

domain murah

(Visited 140,877 times, 4,599,139)

Hehehehe… saya dapat idea mengarut ni masa tengah tengok cerita upin dan ipin, ultraman ribut.

Jangan marah ha…..

Hasil carian :

(Visited 199 times, 4,599,139)

6 thoughts on “Teknologi jepun tak hebat mana pun

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge