kerajaan sedang mempertimbangkan mewajibkan pemakaian helmet kepada pemandu dan penumpang kereta

kerajaan sedang mempertimbangkan mewajibkan pemakaian helmet kepada pemandu dan penumpang kereta
Peningkatan kes kemalangan maut berpunca dari kecederaan parah dikepala telah menyebabkan kerajaan sedang mengkaji dan mempertimbangkan untuk mewajibkan pemakaian helmet kepada pemandu dan penumpang kereta.

pemakaian helmet dalam keretaKajian di sebuah pusat kesihatan di U.S pada 2010 mendapati, pemakaian helmet boleh mengurangkan jumlah kecederaan kepala dan otak yang menyebabkan maut sehingga 80% setiap tahun.

pemakaian helmet kepada pemanduKajian penuh bagi mewajibkan pemakaian helmet kepada pemandu dan penumpang kereta ini sudah sampai ke peringkat akhir dan akan diumumkan dalam masa terdekat, demikian kata menteri dari kementerian mengarut.

pemakaian helmet pemandu
suspen tak? well… itulah yang aku terbayang tadi bile terdengar berita pasal satu kemalangan kat berita tadi, mangsa yang tercampak keluar mati ditempat kejadian akibat cedera dikepala…

parah di kepala

gambar carian google sekadar hiasan

pastu aku terfikir, kalau die pakai helmet takdelah sampai parah kepala dia kot, sekali tiba2 kat berita keluar pulak kenayataan macam kat atas tu, kerajaan sedang mempertimbangkan untuk mewajibkan pemakaian helmet kepada pemandu dan penumpang kereta. macam mana aku tak terfikir camtu? abestu dah banyak sangat benda mengarut yang terjadi ataupun timbul dengan alasan yang sangat tak logik…
malasla nak cakap lelebih, kang kena hack lak blog aku ni… kang xpasal-pasal kata aku ni menghasut la hape la… kalau nak ikutkan banyak je benda nak aku luahkan, tapi aku taknak blog aku ni berbau politik, sebab dari dulu sampai sekarang aku adalah orang yang  tak suka politik.
Banyak alasan kenapa aku tak suka politik… banyak sangat…
tapi.. cube korang bayangkan kalau tetibe betulla kat berita ada pulak pengumuman yang macam tu, kerajaan mewajibkan pemakaian helmet kepada pemandu dan penumpang kereta.

design pemakaian helmetentah helmet cammana la yang orang akan pakai, sedangkan budak motor pon pakai helmet buat syarat je, sedangkan tali pinggang keledar yg nipis tu pon orang selalu terlupa atau buat-buat lupa nak pakai, inikan pulak dok dalam kereta, pakai helmet. pergh…

tak pakai helmet

mau ramai yang mencarut, tambah2 yang pakai kereta mewah, mat2 kaya yang buat rambut, gerenti mengaruk, bila kena pakai helmet dalam kereta. ROSAK LA RAMBUT!!! tu kata mereka…  awek-awek, puan-puan, makcik-makcik yang rambut dah buat kat saloon, dah buat rambut tinggi-tinggi, kembang cam singa, tetiba terpaksa memenyekkan rambut sebab diwajibkan memakai helmet dalam kereta.

awek pakai helmet
haish… nasib la dapat orang yang memahami korang…

helmet racing

Bukan blog tutorial – sekadar berkongsi pengalaman

Hasil carian :

(Visited 158 times, 4,593,160)