lompat lah tinggi-tinggi,lompat sampai HIDUP!!!

Assalamualaikum,salam sejahtera dan salam 1Malaysia, saspen tak tajuk entri nih? haha, bukan pe pon, aku nak kongsi psl 1 benda ni,

korang tau amende ni? aku yakin ramai yang tak tau,kalau tau pon,belum tentu korg ada bnd ni kan? orang selalu panggil bnd ni jumper, tujuan die,kalau bateri kereta korang kong, korang sambungkan wayar2 tu,merah kat positif,itam kat negatif bateri kereta korg, lagi satu ujung kat positif bateri kereta orang lain,lagi satu kat negatif bateri kereta org lain yang tengah hidup, camne nak kenal positif negatif bateri kereta? selalunya hujung wayar yang disambungkan kepada bateri tu, ada penutup bewarna merah,tu la positif, atau tengok tanda + pada bateri, tu positif la tu, dan kepada yg lagi satu pada bateri tu, mesti la negatif. Continue reading

Hasil carian :

(Visited 32 times, 4,591,271)