Pengalaman kad pengenalan hilang

Pengalaman kad pengenalan hilang

Lepas baca entri sani yunus pasal apa nak buat bila hilang kad pengenalan / mykad, terasa macam nak kongsi pengalaman kad pengenalan hilang yang saya lalui.

Pengalaman kad pengenalan hilang kali pertama adalah masa tahun 2002/2003, masa tu saya belajar kat kolej di damansara.

Mula-mula tu tak perasan kad pengenalan saya tu tak ada, sampailah bila saya nak keluarkan kad pengenalan saya untuk saya tunjuk pada kawan saya sebagai bukti yang saya ni lahir kat sarawak.

Bila selongkar beg duit, cari punya cari tak jumpa, muka dah pucat habis dah masa tu sebab beberapa hari lepas tu saya dah nak balik kampung.

kad pengenalan hilang

gambar sekadar hiasa

Dengan kad pengenalan yang hilang, saya nekad, balik kampung jugak, sampai kampung, saya bisik dengan mak saya dan bagitahu kad pengenalan saya dah hilang. Continue reading

Hasil carian :

(Visited 389 times, 4,591,268)