Apple senarai 8 produk Samsung yang perlu diharamkan

SAN FRANCISCO: Apple Inc hari ini menyerahkan senarai lapan produk Samsung Electronics Co. kepada hakim Mahkamah Persekutuan yang perlu ditarik balik di pasaran dan dilarang memasuki Amerika Syarikat, termasuk model popular, Galaxy.

Hakim Lucy Koh meminta senarai berkenaan selepas juri di San Jose minggu lalu mengarahkan Samsung membayar pampasan AS$1.05 bilion apabila firma gergasi teknologi Korea Selatan itu didapati ‘meniru’ model iPhone dan iPad keluaran Apple.

Bagaimanapun, Samsung kini merancang untuk mengemukakan rayuan.
 
Lapan produk telefon pintar terbabit iaitu Galaxy S 4G, Galaxy S2 AT&T, Galaxy S2, Galaxy S2 T-Mobile, Galaxy S2 Epic 4G, Galaxy S Showcase, Droid Charge dan Galaxy Prevail.

Pada 26 Jun lalu, Hakim Koh mengeluarkan perintah Galaxy Tab 10.1 dilarang memasuki pasaran Amerika selepas mendapati ia menyalahi ‘reka bentuk paten’. – AP

galaxy s 4gdroid chargeGalaxy-PrevailSamsung-Showcase-Galaxy-S

suke2 je nak haramkan.. hahaha… suke hati diorg la… yg penting samsung galaxy note best Smile with tongue out

sumber

Hasil carian :

(Visited 28 times, 4,595,035)

10 kata-kata hikmah steve jobs

10 kata-kata hikmah steve jobs

steve-jobs-appleSteve jobs, (pengasas apple) a.k.a “The Podfather” akan sentiasa dikenang kerana telah memperkenalkan teknologi digital yang telah banyak mengubah kehidupan manusia pada hari ini menjadi lebih bijak dan mudah. Dia mungkin tidak boleh menjadi teknokrat terhebat dalam generasinya  tetapi beliau adalah antara salah satu pengguna teknologi terhebat sepanjang masa. Disini saya memaparkan Top 10 kata-kata hikmah steve jobs yang memberikan sentuhan emas.

1. Reka bentuk bukan hanya pada rupa dan rasa semata-mata. Reka bentuk adalah bagimana ianya berfungsi

2. Saya nak letak satu ding(bunyi) pada alam semesta

3. Inovasi membezakan antara ketua dan pengikut

4. Kadang-kadang bila kamu mencipta sesuatu yang baru, kamu buat silap. Adalah baik jika kamu segera akui kesilapan itu dan terus memperbaiki kesilapan itu pada rekaan lain.

5. Berada ditanah kubur sebagai orang paling kaya tidak penting pada saya. Masuk tidur pada waktu malam dan berkata “Kamu telah melakukan sesuatu yang menakjubkan”… itu yang penting pada saya.

steve jobs iphone

6. Kenapa nak jadi tentera laut bila korang boleh jadi lanun?

7. Saya selalu ingin memiliki dan mengawal teknologi utama dalam segala yang kitalakukan.

 

8. Kita tak selalu berpeluang untuk buat banyak benda, jadi setiap benda perlulah jadi yang terbaik. Hidup ni singkat, lepas tu kita mati. Kita yang memilih untuk melakukan semua ini dalam hidup kita. Jadi, lebih baik ianya jadi yang terbaik. Ianya berbaloi.

9. Ianya dah jadi salah satu mantera saya – fokus dan mudah/sederhana. Mudah/sederhana boleh jadi lebih susah dari rumit. Anda perlu bekerja keras untuk membuatkan fikiran anda jadi mudah. Tapi ianya berbaloi akhirnya, sebab bila anda dah dapat mencapainya, banyak lagi yang dapat dicapai.

10. Saya rasa jika kamu boleh buat sesuatu dan menjadikannya bagus, maka kamu patut pergi buat benda lain yang menakjubkan. Jangan buang masa dengan benda itu terlalu lama. Fikirkan apa seterusnya

Hasil carian :

(Visited 220 times, 4,595,035)

Kedai Apple palsu??

Seorang lelaki berjalan tingkap lalu sebuah kedai yang menyamar sebagai kedai Applebona fide di Kunming pusat bandar, di daerah Yunnan di barat daya China, Khamis, Julai21, 2011. China,telah lama dikenali dengan menghasilkan alat pengguna yang palsu, perisiandan nama jenama pakaian, telah mencapai kejayaan cetak rompak baru  Continue reading

Hasil carian :

(Visited 38 times, 4,595,035)

pencinta gadget mesti kecewa!!

mesti ramai yang ada gadget2 kan? tgk skang da ramai giler pkai iPhone, black berry, xbox 360 la… kan? bile sebut blackberry crash, ade problem, mesti korg terbayang camni kan?

pastu bile sebut apple, mesti logo ni yg korg terbayang kan?

pastu bile sebut xbox 360 atau dengar org sebut, mesti korg tau bndnye camni kan?

tapi penah xkorg bayangkn bnd2 tu yg sebenar2nye? Continue reading

Hasil carian :

(Visited 49 times, 4,595,035)