Rezeki masing-masing

Tu rezeki masing-masing… tulah ayat aku pada sorang kawan aku baru2 ni. Membincangkan beberapa perkara. Antaranya pasal sorang kawan kepada kawan dia ni, buat bisnes kecil-kecilan je asalnya, tapi jenis murah rezeki, masyuk je… dia sendiri pun tak sangka, lepas tu saja-saja try buat bisnes lain, pon menjadi… tapi dugaannya, rumah tangga tak stabil, isteri dia sampai 3 kali mintak cerai, sedangkan semua benda lengkap, rumah ada, kereta mewah 2-3 biji. tapi tulah, rezeki masing-masing. dapat kat sini, kena tarik kat sana, dapat kat sana, kena tarik kat sini

Ada orang, buat bisnes ape je menjadi,hutang semua setle. Suami handsome/isteri cantik, tapi 10 tahun kawin tak dapat anak.

Duit memanjang short, tapi dapat isteri cantik,baik,sabar, redha, anak yang menghilangkan penat bila balik kerja.

Ada lak dapat suami/isteri tiptop segala benda, anak berderet, bijak2, bisnes kencang, tapi hati tak tenang, ade je yg tak memuaskan hati dia.

Rezeki masing-masing Allah bagi lain-lain rupa. Ada orang dapat rezeki dari sudut duit, ada orang dapat rezeki kat benda, ada orang dapat rezeki kat anak, ada orang dapat rezeki kat hati. ada orang dapat rezeki kat masa.

Wajib tengok yang ni:

Donnie yen dalam star wars? Waterpark??

40% owner kucing tak buat ni

Ajak lepak… Xkan sebab mlm kot?

Lazada Malaysia

Use me!

Visit shopcoupons website

Hasil carian :

(Visited 178,574 times, 4,598,890)

Contohnya rezeki kat benda, kereta dia memanjang rosak, nak repair mau beribu gakla… nak beli kereta baru memang dah tak layak, sekali entah macam mana, dek kerana tabiat dia memang nak minum tongkat ali pagi-pagi, bini dia masuk pertandingan tanpa pengetahuan dia, bini dia menang hadiah kereta. lega lah sikit pala otak dia… jadi dia boleh simpan duit nak repair kereta dia sambil guna kereta baru.

Rezeki masa pulak, walaupun duit banyak, tapi nak jumpa jiran sebelah pun takde kesempatan, inikan pulak nak balik kampung jumpa mak ayah.

Saya bukanlah ustaz, bertauliah jauh sekali lah… cuma kadang buat entri macam ni, nak muhasabah diri. mengingatkan pembaca blog ni dan yang paling utama diri sendiri.

Alhamdulillah rezeki masing-masing

Harap selalu lah bersyukur dengan apa yang ada, tamak tak salah, tapi biar bertempat dan kena masanya… dan yang paling penting jangan sampai menganiaya orang. jangan lah tamak sampai merentap makanan dari mulut orang lain. mungkin Allah bagi kita habiskan makanan yang kita rentap tu, tapi kita tak tahu kalau lepastu Alla tarik kesihatan kita pulak kan? Tarik kebahagiaan keluarga kita pulak kan?

Tamak kat ilmu takpe… kumpullah ilmu banyak, banyak… biar orang kata “semua benda ko nak buat” asalkan kita tak tabur pasir dalam periuk nasi orang.

Bila kita pandang orang, jangan pandang dari satu sudut je… pandang dari banyak sudut dan bandingkan dengan diri kita, mungkin ada kelebihkan dan kekurangan masing-masing.

Hasil carian :

(Visited 257 times, 4,598,890)

2 thoughts on “Rezeki masing-masing

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge