Cerita untuk blogger baru bermula

Cerita untuk blogger baru bermula

Cerita untuk blogger baru bermula sekarang!! Mungkin sebelum anda baca entri ni, anda dah tulis 5 atau mungkin lebih dari 10 entri.

Kalau entri anda sebelum ini panjang sangat, mungkin melebihi 700 patah perkataan, cuba pecahkannya kepada 2 entri.

Kenapa saya cadangkan anda pecahkan kepada 2 entri atau lebih?

Sebab takut anda ketandusan idea pada masa akan datang dan yang lebih menarik, anda boleh letak link yang menghubungkan antara entri baru anda dengan entri anda yang sebelum ni.

cerita untuk blogger baru

Bermula dari sini, sebagai cerita untuk blogger baru ni, saya cadangkan anda belajar untuk guna perkataan dari tajuk entri anda ke dalam entri anda. Tak perlu banyak kali pun, setakat 3 hingga 5 kali pun dah cukup kalau entri anda tak panjang.

Contohnya kalau anda nak buat entri pasal sambal hitam pahang.

Wajib tengok yang ni:

Donnie yen dalam star wars? Waterpark??

40% owner kucing tak buat ni

Ajak lepak… Xkan sebab mlm kot?

Lazada Malaysia

Use me!

Visit shopcoupons website

Hasil carian :

(Visited 178,587 times, 4,600,176)

Reka cerita contohnya macam ni.

Resipi sambal hitam pahang ni saya dah dapat dah bertahun dah. Dari sebelum kahwin lagi daripada emak saya.

sambal hitam pahang

Saya minta resipi sambal hitam pahang ni dari emak saya masa saya tengah belajar. Masa tu kawan saya kata jiran kakak kawan saya ni teringin nak makan sambal ni tapi bila cari tak jumpa-jumpa. Biasalah benda bila dicari.

Sekarang anak dah tiga, dah nak masuk rmpat, tetiba tekak ni mengidam pulak nak makan benda ni.

Benda ni tak susah mana pun nak buat, cuma cabarannya nak cari belimbing buluh dengan nak rebus belimbing buluh tu tanpa air sampai dia jadi hitam.

Ok, ni adalah resepi sambal hitam pahang beserta cara memasaknya.

Bahan-bahan:

Tulis bahan 1

Tulis bahan 2

Tulis bahan 3

Tulis bahan 4

Tulis bahan 5

Tulis bahan 6

Tulis bahan 7

Tulis bahan 8

Tulis bahan 9

domain murah

(Visited 140,883 times, 4,600,176)

Cara nak menyediakannya.

Langkah 1

Langkah 2

Langkah 3

Langkah 4

Langkah 5

Langkah 6

Langkah 7

Langkah 8

Ini cuma cadangan cerita untuk blogger baru buat atau kongsikan, bukannya wajib atau mesti atau perlu buat.

Saya harap entri saya ni dan entri-entri sebelum ni membantu untuk membuat cerita untuk blogger baru seperti anda.

Hasil carian :

(Visited 213 times, 4,600,176)

2 thoughts on “Cerita untuk blogger baru bermula

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge